Tuulintupa - TuuliStuga

Monday, December 11, 2006

Vilustunut Mies

Olen Miehen kanssa kahdestaan kotona, Mies on vilustunut. Mistähän se johtuu että useimmat miehet eivät kestä juuri minkäänlaisia pöpöjä tai edes pientä lämmönnousua, kun muuttuvat jo NIIN KAUHEAN HUONOVOINTISIKSI? Minun Mieheni ainakin, joka kerta, kun vilustuu. Ja eihän siinä mitään, jos on huonovointinen eikä jaksa normaalisti, mutta ei sentään tarvitsisi heittäytyä marttyyriksi... "En minä nyt voi auttaa kattamaan päytää, kun tuntuu että on kuumetta". "Pitää varmaan kysyä äidiltä jos voisi viedä sut harjoituksiin, kun mulla on niin huono olo". "Ei mun ole varmaan hyvä mennä koiran kanssa ulos, etten vilustu lisää". Ja sitä rataa koko viikonlopun. Lisäksi pientä valitusta ja örinää koko valveillaoloaika. Ja sänkyyn ei mennä potemaan vaan valitetaan sohvalla.
Tämä kyllä lähinnä naurattaa. Asiaan kuuluu nimittäin, että minä meidän huushollia pyöritän muutenkin, koska olen päivät kotona. Laitan ruuat ja katan pöydän, vien ja tuon, käyn kaupassa ja ulkoilutan koiran, kaikkien muiden töiden lisäksi. Apua saan aina, kun tarvitsen ja pyydän. Ihan mielenkiinnolla seuraan, kuinka kauan tätä kestää. Paras lääke on ilmeisesti pieni viskipaukku sekä aamulla tappamaan pöpöt että illalla ennen nukkumaanmenoa. Taitaa olla pullo sängyn vieressä yölläkin yskänlääkkeenä (älkää nyt vain kukaan luulko että meillä on a-ongelmia, kyse on pikku tipasta joka kerta... Ja mikäs siinä, jos uskoo että auttaa...).

Onkohan muilla samanlaisia kokemuksia?

7 Comments:

  • Meillä taas minä otan sairastamisesta ilon irti enkä "jaksa" tehdä mitään kenkkua. Mies puolestaan sinnittelee flunssaisenakin.

    By Anonymous Anonymous, at 6:42 AM  

  • Meillä mies on se joka kaatuu sänkyn jos mittari näyttää karvankaan yli +37...

    By Blogger muoriska, at 6:54 AM  

  • ah. miehet...

    kyllä meidän herra menee ihan veltoks pöpöistä, ja mä en kestä sitä ollenkaan.
    jos on oikeasti kipeä, saa olla, mutta pikkulenssussa siitä jauhaminen menee ihan yli korvien.
    pysyköön pedissä jos sairaus kohilleen osuu :)

    By Anonymous Anonymous, at 7:18 AM  

  • paketti tuli perille! kiitos! oli kivoja lankoja! kuva plokissani!

    By Blogger Unknown, at 7:21 AM  

  • Tasan taitaa meillä nuo potemiset mennä.

    By Anonymous Anonymous, at 11:52 AM  

  • Kuulosti oi joi niin tutulta. Päivittely ja voivottelu alkaa heti pienestä karheudesta kurkussa ja sitten latkitaan Finrexiniä ja kaadetaan kitusiin kaikkia mahdollisia flunssa-, yskä-, nuha- tms lääkkeitä kahmalokaupalla Carmolista ja Echinaforcea unohtamatta. Ja lapsen kanssa ei voi lukea, koota palapeliä tai muutenkaan rauhallisesti puuhailla, puhumattakaan nukuttamisesta, joka on tunnetusti erittäin fyysistä hommaa... :D

    By Anonymous Anonymous, at 2:39 PM  

  • Hahhahaa! Naurua täällä päässä riittää. On kuin oisin lukenut omaa tekstiä. Oma mies on just sellanen että heti kun elohopea nousee yli 37 niin ollaan niiiiin sairaita ja vaivasia. Ite huomaan itelläni kuumeen ja "pöllön" olon kun mittari huitelee lähempänä 39 astetta. Normaalisti mulla lämpö nousee 40 jolloin vasta kaadun petiin. Jonkunhan se on koti pidettävä pystyssä! Naisissa se maailman voima on, ei sille mitään mahda!

    By Anonymous Anonymous, at 12:34 AM  

Post a Comment

<< Home