Tuulintupa - TuuliStuga

Saturday, August 25, 2007

APUA!

Minut pyydettiin naapurikuntaan Kulttuurikuukauden avajaistapahtumaan myymään tuotteitani! Olen aivan otettu, olen yksi yhdeksästä myyjästä ja minut valittiin huovutettujen tuotteitteni takia. Niinpä päätin tehdä lisää tossupareja, niitä ei ole kovin montaa varastossa, ei ainakaan oikeaa kaupaksimenevää kokoa 38-39. Mutta: en löydä ohjettani mistään! Se on varmassa tallessa, mutta missä? Olen kääntänyt työhuoneeni kohta ylösalaisin, eikä ohjetta löydy. Muistaakseni käytin 44 s, 18 cm sileää suoraa neuletta ja sitten pyörönä 20 cm ja sitten kavennukset joka toinen kerros. Lankana Fritidsgarn tai vastaava ja kuutosen puikot. Tuntuuko tutulta kenellekään?

3 Comments:

  • Tuollalailla olen tehnyt ne jotka eivät mielestäni huopuneet tarpeeksi.
    Hahtuvasta tehtyjen ohjehan sinulta löytyy täältä.
    http://tuulintupa.blogspot.com/2006/11/huopatossuohje.html
    On minulla kirjanmerkeissä.
    Mukavaa lauantaita. Täällä punnitaan lankoja.lankoja.

    By Anonymous Anonymous, at 1:15 AM  

  • Tästä ohjeesta aloitin omien tossujeni neulomisen:
    http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O/asusteita_vaatteita/sukat-tossut/neulotut_huopatossut.html

    mutta loppujen lopuksi omissa naisten tossuissa oli silmukoita vain noin. 30 + (tai leveytenä jotain 28 cm)ja pituutta samaten n. 30 cm ennen kavennuksia. Suuosan pituus se 18-19 cm. Kauheaa, kun ei enää muista tarkalleen. Fritidsgarnissa puikot 5 tai 6:set. Toivottavasti tästä on jotakin apua.

    By Blogger Tellu-Tellervo, at 7:13 AM  

  • Oi, HIENOA!!!!

    By Anonymous Anonymous, at 5:23 AM  

Post a Comment

<< Home