Tuulintupa - TuuliStuga

Saturday, November 18, 2006

Eräänä iltana...

.. menneellä viikolla käytiin tällainen keskustelu Tyttären ja minun välillä:

Minä: Enkö mie voisi kutoa sulle jotain?
Tytär: ??? Jaa, juu - kyllä kai....
Minä: Mitä sie haluaisit? Haluatko lapaset tai pipon?
Tytär: Een...
Minä: No, mitä sitten? Haluatko kaulahuivin?
Tytär: Emmä tiä... Ehkä kaulaliinan.
Minä: Kaulaliinan, joo!! Minkälaisen?
Tytär: Sellaisen tavallisen.
Minä: Jahhah, tavallisen. Minkä värisen?
Tytär: Harmaan.
Mentiin valitsemaan lankoja. Löytyi harmaata villalankaa, joka EI kutittanut.
Minä: Minkälainen malli? Tehdäänkö palmikoita tai reikiä? Salomoninsolmuja?
Tytär: Ei, kun tavallinen. Ei mitään hörhelöitä, sellainen sileä ja ilmava -

Siitä tuli sitten tavallinen, sileä ja ilmava. 1 oikein, 1 nurin 2-säikeistä vaaleanharmaata villalankaa 100 gr, #8 puikoilla.


Kokeilin itsekin ilmavuutta ja hämmästyin kuinka hyvä siitä loppujen lopuksi tuli. Pitkä, suora klassinen kaulaliina, jonka voi kietoa kaulan ympäri kunnolla lämmittämään. Valmistui muutamassa tunnissa aivankuin itsestään. Lankaa jäi toiset 100 gr, riittäisiköhän huovutettuihin tumppuihin?

6 Comments:

  • En pääsekään vuodatukseen ja omaa blogiani päivittämään. Tulin siis tänne.
    Kiva kaulahuivi. Luulisi 100 g riittävän tumppuihin. Katsohan täältä kuinka on tehty tumput aloittaen kärjestä. Saa langan varmemmin riittämään.
    Hyvää lauantai-iltaa sinulle!

    By Anonymous Anonymous, at 7:38 AM  

  • http://villapallo.blogspot.com/2006/11/huopatumput.html

    Siis täältä.

    By Anonymous Anonymous, at 7:39 AM  

  • Joskus ihan perusjutut ovat parhaita, ja yllättävät mukavasti positiivisuudellaan, kuten nyt teille kävi!

    By Anonymous Anonymous, at 1:35 AM  

  • Kyllä se "lumihiutale" hyvin järjestyy.Otan vaikka sähköpostilla iltapuolella yhteyttä.

    By Anonymous Anonymous, at 1:43 AM  

  • Yksinkertainen on kaunista.

    By Anonymous Anonymous, at 11:51 AM  

  • Onpa hyvän värinen kaulaliina.

    By Anonymous Anonymous, at 12:01 AM  

Post a Comment

<< Home