Tuulintupa - TuuliStuga

Thursday, June 21, 2007

Kylpyhuoneen verhot - Badrumsgardiner

Parasta heti aluksi ilmoittaa, että kuvat ovat huonot eivätkä tee oikeutta verhoille. Ensimmäinen näistä valmistui viime viikolla ja toinen pääsi mukaan Tallinnaan matkaneuleeksi. Valmistui eilisiltana. Olen tyytyväinen.
Dåliga bilder, dessa är mycket finare än vad de ser ut. Den första blev färdig förra vecka och den andra fick följa med till Tallinn. Färdig igår kväll. Själv är jag nöjd.



Salomoninsolmuja, yhteensä 132 gr jotain vanhaa sekoitelankaa. Koukku #3. Kaunis, hieman kiiltävä pinta.
Kärleksknutar, totalt 132 gr garn, som jag inte vet ursprunget av. Virknål #3. Vacker, litet glänsande yta.

Eilen oli taas todella kaunis ja lämmin kesäpäivä. Puutarhaa tarkistaessa löysin yhden valtavan ison ruskean etanan! Silmien väli 10 cm... ei sentään, koko pituus n. 10 cm. En osannut tunnistaa, oliko se tavallinen pohjoismaalainen iljetys vai espanjalainen tappajaversio. Meilläpäin on molempia, en tosin ole itse vielä omalta tontiltani löytänyt. Ne espanjalaiset pitäisi kuulema tappaa heti kun löytää. Kävin siis hakemassa keittiösakset ja varmuuden vuoksi leikkasin sen poikki. Yäk! Sisältä pursusi suolet ja muuta inhottavaa mönjää... Tämä limakasa piti sitten yrittää saada pois kivetykseltä, eihän minulla ollut hanskoja sillä hetkellä lähelläkään. Yritin nostaa sen tikuilla. Vaikeaa oli, mutta lopulta onnistuin. Onneksi niitä oli vain yksi, en tiedä kuinka monta olisin onnistunut tuhoamaan. Nyt täytyy tarkistaa, ettei se ole jättänyt miljoonia jälkeläisiä. Tänään onkin sitten taas sadepäivä eikä tarvitse kastella puutarhaa. Juhannukseksi on ennustettu "vaihtelevaa" säätä.
Igår var det en riktigt fin och vacker sommardag. I trädgården hittade jag en jättestor brun snigel. 10 cm mellan ögonen.... nej, inte riktigt men totallängden var ca 10 cm. Jag visste inte om den var en vanlig skogssnigel eller spansk mördagvariant så för säkerhets skull hämtade jag kökssaxen och klippte den itu. Det var VIDRIGT! Inifrån snigeln vällde det ut tarmar och annat äckel.... Denna slemhög måste jag försöka lyfta bort från stenplattan utan hanskar. Jag tog två pinnar och lyckades till slut. Som tur var hittade jag bara en snigel, jag vet inte om jag skulle klarat av flera. Nu måste jag hålla utkik efter ev. arvingar. Idag regnar det igen och jag slipper vattna i trädgården. Till midsommar har det spåtts "varierande" väder.

Karhunvatukka alkoi kukkia jo yli viikko sitten, näille tekee sade hyvää nyt heti kukkimisen jälkeen. Alkuperä on Miehen isänäidin puutarhasta ja yritämme saada tämän leviämään pensasaidan tilalle, tähän mennessä tosin huonolla menestyksellä. Anopin puutarhassa se taas päinvastoin leviää kuin rikkaruoho ja hän joutuu tappelemaan ei-toivottujen taimien kanssa. Björnbären började blomma för drygt en vecka sedan och regn gör gott nu direkt efter blomningen. Urspunget är från Pappamannens farmors trädgård och vi försöker få den att sprida sig istället för häcken, med dålig resultat hittills. Hos Svärmor förökar den sig däremot som ogräs och hon har fullt upp att rensa istället.

3 Comments:

  • Hauskaa juhannusta sinulle!

    By Anonymous Anonymous, at 5:59 AM  

  • Meillä on siperian karhunvadelmaa, joka aloitti kanssa kukkimisensa viimeviikolla. Laitoin blogiin kuvankin. Vielä ei oliekein ole alkanut leviämään, mutta toivon että siitä leviää.

    Mummolaan on päästy. Hyvää juhannusta!

    By Anonymous Anonymous, at 6:42 AM  

  • Ihanat verhot olet tehnyt!!!!!!! Hyvää Juhannusta!

    T:Maria

    By Anonymous Anonymous, at 7:24 AM  

Post a Comment

<< Home