Tuulintupa - TuuliStuga

Monday, August 28, 2006

Meninköhän lankaan?

Meille ulkosuomalaisille yritetään kaupustella suomalaisia viikko- ja aikakauslehtiä. Minulle on tullut vuosien varrella Anna ja Kotiliesi ja nyt viimeksi tulee Eeva kerran kuussa. Seuraavaa tilausjaksoa en aio uusia, lähinnä sen takia että lehti tulee melkoisen kalliiksi. Lehti on kyllä luettava, mutta en tule sitä kaipaamaan. Yleensä olen pystynyt torjumaan muut lehdenmyyjät vetoamalla että tulee jo yksi lehti ja se riittää. Viime viikolla soitti kuitenkin eräs naispuolinen myyjä ja asetteli sanansa oikein jo alkumetreillä: "Teetkö käsitöitä?" Olisin tietenkin voinut valehdella suoraan, puhelimessahan se on helpompaa kuin kasvotusten, mutta äidin opetus selkärangassa vastasin tietenkin totuudenmukaisesti että "Joo, tuleehan niitä tehtyä..." Lopun varmaan jo arvaattekin? Tilasin Modan 4 numeroa erikoishintaan n 200 ruotsinkruunua, joka on kuulema hyvin edullinen tarjoushinta. Näihin sisältyvät sekä suuri syys- että joulunumero. Ja saan vielä YLLÄTYSLAHJANkin kaupan päälle! Olen joskus ostanut Modan irtonumeron Suomessa käydessäni, mutta pidän enemmänkin Novitan numeroista, koska niissä on vain neuleita. Irtonumeron hintaa en muista, voisiko joku ystävällinen kertoa sen, jotta saan rauhan miellelleni. Kai se on enemmän kuin 50 SEK? Tilauksessani on myös postimaksut mukana eli ei tule mitään ylimääräisiä kuluja ja saan laskun kahtena eränä.

Tänään lähtee vajaan kymmenen kilon säkki lankaa hyväntekeväisyyteen lähinnä sukka- ja lapaslangoiksi avuliaille neulojille Barnens Hopp-järjestöön. Tuosta viimekertaisesta postauksesta tuohtuneena ajattelin kerätä oman korteni kekoon ja vihdoin viedä keräykseen hyvää ja tarpeellista, joka otetaan ilomielin vastaan. Olen myös neulonut muutaman kaulaliinan ja sukkaparejakin, jotka lähtevät samaan matkaan. Olen myös lajitellut omaan kasaan kaikki villaiset jämälangat, jotka kelpuutan Apupupuihin. Siitä kasasta saakin oikein kunnon pupuperheen, saa nähdä kuinka monta ehdin ennen Suomenmatkaa lokakuussa.

Ajattelin lainata Kyllin hyvä! -blogista kivan tavan. Kylli kirjoittaa mistä hän on ilahtunut päivän aikana. Minä ajattelin kertoa ketä ja miten minä itse olen ilahduttanut toista päivän aikana:

* Tein aamiaisen Pojalle ennen kouluunlähtöä.
* Herätin tyttären jalkahieronnalla (hän rakastaa jalkahierontaa yli kaiken) ja vein kouluun, kun hän ei ehtinyt sähköjunaan linja-auton jatkoyhteyden viivästymisen takia.

4 Comments:

  • Novitan hinta on 6 e per lehti ja vuosikerta sama kertaa neljä eli 24 e. Ainakin kesä 2006 -numerossa on näin. Mulle tulee just nyt molemmat ja oon kovasti pähkäillyt, kumman jätän pois. Tavallaan tykkään (tällä hetkellä) enemmän Modasta, kun lankavalikoima on muutakin kuin Novitaa. Novitasn langoilla taas on paras saatavuus meidän Vapaa Valinnassa (ja edullisempaakin).
    Moda on nyt tullut mulle vain puoli vuotta, Novitaa oon tilannut jo jokusen vuoden, eli ihan vaihtelukin virkistäisi?
    Toisaalta Modaa voin lainata kirjastosta, mutta Novitaa en. Hmmm, pitää vielä miettiä asiaa...

    Tuo on muuten kiva tapa tuo ilahduttavat asiat, ajattelin vähän itsekin lainata sitä joskus :).

    By Anonymous Anonymous, at 3:45 AM  

  • Kiitos infosta! Mitähän Moda maksaa?

    By Blogger TuuliS, at 4:17 AM  

  • Moda maksaa muistaakseni 6 e/ irtonumero.

    By Anonymous Anonymous, at 4:49 AM  

  • Moda maksaa 8 euroa irtonumero. Terveisin eräs joka on edelleen päänsärkyinen.

    By Anonymous Anonymous, at 6:04 AM  

Post a Comment

<< Home