Tuulintupa - TuuliStuga

Monday, May 14, 2007

Uusi verho - En ny gardinkappa

Siivosin kylppärin katosta lattiaan (kyllä, pyyhin myös katon märällä rätillä!). Meillä on kokonaista kolme ikkunaa kylpyhuoneessa, todellista luksusta, josta iloitsen joka päivä. Yksi ikkuna on kapea ja viettää kadulle päin, joten siinä pitää olla näköeste, koska pänttö on siinä vieressä. Haluan silti, että valo pääsee sisään. Virkkasin siihen salomoninverhon ohuesta puuvillalangasta. Menekki 34 gr.
Städade badrummet från golv till tak (ja, jag torkade av även taket med en fuktig trasa!). Vi har hela tre stycken fönster i vårt badrum, riktigt lyxigt som gläder mig varje dag. Ett fönster är smalt och vetter mot gatan, så där behövs insynsskydd, speciellt när WC-stolen står bredvid. Jag vill ändå att ljuset släpps in. Alltså virkade jag en liten kappa med kärleksknutar och tunnt bomullsgarn. Vikt 34 gr.

Palmu viihtyy myös hyvin. Även palmen trivs här.

Vasemmassa yläkulmassa näkyy minun kaappini ja sen ovessa sarjakuva, jonka Maisassa tunnistin itseni monta vuotta. Nyt hiukseni ovat sen verran pitkät, että saan ne kiinni eikä tarvitse föönätä kuin hätätapauksessa.
Mitt skåp syns uppe i vänstra hörnan. På luckan har jag fäst en serie, när jag förut kände igen mig som Maisa (blondinen) under många år. Nu har jag så pass långt hår att jag kan har det uppsatt och behöver inte föna annars än i nödsituation. Texten är på finska, men man kan följa bilderna ganska väl. I sista bilden kommenterar Kaarina, brunetten, att hon borde också fixa en sån lätt sommarfrisyr som Maisa har!




1 Comments:

  • Ensimmäistä kertaa täällä käymässä. Tulen toistekin. Ihana kylppäri...*huokaus*... Ja hauska sarjis!

    By Blogger Pikkumyy, at 12:28 AM  

Post a Comment

<< Home