Tuulintupa - TuuliStuga

Wednesday, September 06, 2006

Perheenlisäystä


Kaksoset saivat pikkuveljen. Tässä selvä todistus siitä, kuinka uniikkeja pupuista tulee: langat on jotakuinkin samoja, mutta pikkuveljessä käytin # 2½ puikkoja kun ne ensimmäisenä käteen sattuivat. Ja pupusta tuli noin paljon pienempi! Omasta mielestäni se on kaikkein söpöin, kai siksi kun on pienin, mutta myös siksi kun siitä tuli pehmeämpi kuin isommista sisaruksistaan. Pelkäsin ettei täytevanu riitä ja olin vähän nuukempi sen suhteen. Puput jäävät kai näihin kolmeen ellen sitten pinkaise lähistöllä sijaitsevaan IKEAan, josta aikaisemmin olen ostanut vanua pilkkahintaan. Ajattelin jäädä odottamaan inspiraatiota villatakkini suhteen ainakin nyt loppuviikoksi. Toisaalta olen päässyt sukkien ja tossujen makuun, kuten jo aikaisemmin mainitsin. Kuuluu ihan tänne alakertaan saakka kuinka langat huutavat pusseissaan...!

Sain sentään kompostin maan tasalle ja mullat oikeaan paikkaan. Nyt tekisi mieli ostaa uusia kukkasipuleita kevättä varten, tällä kertaa kun tiedän aivan varmasti, ettei muita sipuleita ole! Kuinkahan monta kertaa olen innoissani yrittänyt istuttaa uusia sipuleita ja paikka on varattu? En kerta kaikkiaan muista mitä missäkin keväällä kasvaa, kun varret ovat kuihtuneet syksyyn mennessä....

4 Comments:

  • söpö on tuo pupunen. Minulla katoavat sipulit. Istutan ja ei ne vaan kuki. En tiedä myyrälö ne vie vai mikä?

    By Anonymous Anonymous, at 6:12 AM  

  • Ihania apupupuja ja menevät niin hyvään tarkoitukseen. Sormet syyhyää täälläkin kukkasipulien suuntaa. Olen ajatellut laittaa ylös puutarhavihkoon, mitä minnekin olen istuttanut, kun ei niitä tosiaankaan ensi keväänä muista.
    Sukkia ajattelin myös aloitella sillä tiimalasikantapäällä ja neuloa myös lyhytvartiset.

    By Anonymous Anonymous, at 11:25 AM  

  • Ihanat pupuset! Minulla on tänä vuonna perustettu perennapenkki, johon on suunnitelmissa laittaa kukkasipuleita. Ajattelin ihan suosiolla tehdä tarkat muistiinpanot. Kesäkukkia kylvin useampaa sorttia ja niistä osa oli uusia ja vieraita lajeja, joista en edes siemenpusseja säästänyt, kun kuvittelin muistavani, mitä ne ovat, vaan toisin kävi :-)

    By Blogger Tanja, at 12:35 PM  

  • Perhe senkun kasvaa!

    By Anonymous Anonymous, at 10:37 PM  

Post a Comment

<< Home