Tuulintupa - TuuliStuga

Monday, October 02, 2006

Rannekkeet




Elämäni ensimmäiset! Mutta kyllä näitä olen halunnutkin jo kauan aikaa. Tänä aamuna olivat kädessä ensimmäistä kertaa ja mukavan lämpimät muuten, mutta peukalo tarvii pari senttiä lisää lämpöä. Näitä tein siellä neuletapaamisessa ja nopeasti syntyivät. Nyt on jo toiset puikolla, tosin erilaisella mallikerralla ja langalla, mutta pitkät ja lämpöiset.

Eilen olin kirpputorilla myymässä suoraan auton takakontista. Aamulla oli sateista ja olin kahden vaiheilla, lähteäkö vai ei. Lähdinpä sittenkin ja sade lakkasi juuri kun kirppari avattiin. Iltapäivällä paistoi jo aurinko. Meitä oli vain viitisentoista autoa, mutta lähellä sijaitseva kahvila houkutteli väkeä ja moni heistä piipahti myös katsomassa tarjontaamme. Minä olen oikein tyytyväinen osuuteeni, taisi olla paras voitto mitä olen koskaan onnistunut kirpparilla tekemään vain kolmessa tunnissa. En niin moneen ole osallistunutkaan, joten kokemusta ei ole liiaksi. Lankaa myin, villasukkia, kolmiohuiveja, helmiä ja hobby-lehtiä. Kirpputorimyyntihän on pitkän päälle sattuman kauppaa: riippuu täysin päivästä ja ostajista, kuinka menee. Alkukesästä olin suurella parkkipaikalla, jossa autoja oli silmänkantamattomiin, sää oli todella aurinkoinen ja porukka monensorttista. Myin vain puolet siitä mitä eilen, vaikka tavara oli suunnilleen samanlaista. Eilen olin yksin liikkellä, joten en itse päässyt kiertämään paikkoja ja siten en voinut ostaakaan mitään lisää. Vastapäiseltä myyjältä sentään löysin 3 kerää vaaleankeltaista mohairia, josta tulee kai huivi.

Täällä on yleensä hyvä henki myyjien parissa. Vaihdetaan kokemuksia ja kerrotaan menneistä ja tulevista myyntitapahtumista. Muutama vuosi sitten olin tosin ydessä paikassa, jossa myin vanhoja sarjakuvalehtiä muistaakseni kruunun kappale. Minusta se on käypä hinta lehdelle, joka muuten menisi paperinkeräykseen. Yksi mies tuli valittamaan, että poljen hintoja, koska vähimmäismäärä sarjakuvalehdestä on 3 kr. Ymmärrän kyllä hänen närkästyksensä, koska hän myi vain lehtiä ja ilmeisesti kiersi paikasta toiseen niiden kanssa, se oli hänelle enemmänkin bisnestä. En silti nostanut hintojani ja onneksi sain lehdet myytyä melko nopeasti ja kilpailu loppui oikeastaan alkuunsa.

7 Comments:

  • Kauniit rannekkeet!

    By Anonymous Anonymous, at 1:06 AM  

  • Tasi kauniit sävyt rannekkeissa! Minustakin jokainen saa myydä tarpeettomat tavaransa sillä hinnalla kuin haluaa. Parempi myydä halvalla kuin viedä paperinkeräykseen ja samalla saa jonkun vielä iloiseksi tekemästään edullisesta löydöstä.

    By Blogger Päivi, Lankakomero, at 1:53 AM  

  • Onpas tosiaan kauniit ja lämmittävän näköiset rannekkeet! Munkin pitäis vielä tehdä tuollaiset tosi pitkävartiset..

    By Anonymous Anonymous, at 3:18 AM  

  • Kauniit rannekkeet tosiaan!

    Minä olen myös sitä mieltä, että parempi hankkiutua itselleen ylimääräisistä tavaroista edullisesti eroon, kun pyytää kiskurihintaa ja sitten kantaa kirpputorilta julmat määrät tavaraa takaisin kotiin laatikoissa.

    Kivaa alkanutta viikkoa ja lokakuuta!

    By Anonymous Anonymous, at 3:37 AM  

  • Ihanat rannekkeet. Just mun väriset. Meillä taitaa olla aikalailla samanlainen värimaku.
    Kävin tänään tyhjentämässä kirpparipöydän. Joka viikosta jäi vähän käteen. Vilman kauniit liivihameet 2 euron hintaan, eivät kelvanneet kenellekään. Mietin laittaisinko Huuto.netiin myyntiin, vai veisinkö suoraan pelastusarmeijalle.
    Hyvää lokakuuta alkanutta viikkoa sinulle!

    By Anonymous Anonymous, at 4:29 AM  

  • ihanat rannekkeet.

    Aika paljon on meillä päin noita "ammattimyyjiä" kirppiksillä. Toisinaan saa kaupasta halvemmalla uusia kuin kirppiksellä käytettyjä...

    By Anonymous Anonymous, at 6:27 AM  

  • Tosi kauniit ja värit hivelevät silmiä. Taidan tehdä minäkin itselleni tuollaiset.

    By Anonymous Anonymous, at 10:12 AM  

Post a Comment

<< Home